flag Судова влада України

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

  1. Який режим роботи суду?

 

Харківський окружний адміністративний суд працює з понеділка по п’ятницю: пн.- чт. з 09:00 до 18:00; пт. з 9:00 до 16:45; перерва з 13:00 до 13:45.

 

  1. Що потрібно мати з собою для участі у судовому засіданні?

Для участі у судовому засідання при собі необхідно мати документ, який посвідчує Вашу особу (наприклад паспорт, водійське посвідчення тощо), якщо ви є учасником у даній справі.

У разі якщо ви є представником чи адвокатом сторони у справі в додаток при собі необхідно мати документи на підтвердження повноважень.

 

  1. Як звернутися до суду?

Позовну заяву, клопотання, скаргу чи будь-який інший документ Ви можете подати до суду поштою.

Надсилайте документи як цінний лист із описом вкладення або рекомендований лист. Зберігайте документ, який отримаєте на пошті, що підтверджує відправлення документів.

Днем вчинення відповідної дії вважається день подачі документа на пошту, який визначається за поштовим штемпелем, а не день надходження листа до суду.

 

  1. Як звернутися до суду через відділ з надання судового-адміністративних послуг (канцелярію)?

Ви можете передати документи у робочий час працівнику суду, який приймає вхідну кореспонденцію та її реєструє.

Візьміть з собою копію документа, який подаєте і попросіть працівника апарату суду поставити на ньому штамп із датою одержання та реєстраційним номером.

Суд не бере до розгляду анонімні звернення. Якщо Ви подаєте певне звернення в рамках справи, у якій відкрито провадження, на початку документа доцільно вказувати реєстраційний номер справи, що дасть можливість оперативно передати звернення до відповідного судді.

 

  1. Як підготуватися до візиту в суд?

Візьміть з собою:

– документ, що посвідчує особу (паспорт, чи інший);

– кілька аркушів паперу чи блокнот та ручку або олівець;

– нотатки, які Ви робили під час підготовки до судового процесу;

– документи, які стосуються справи, інші докази;

– законодавство;

– можна взяти фотоапарат, щоб зробити фотокопії з документів у справі чи дошки оголошень суду (можна використовувати лише з дозволу суду).

Бажано одягнути костюм чи інше ділове вбрання. Уникайте відвідування суду у футболці, шортах, іншому неділовому одязі. Приходьте до суду вчасно і бажано заздалегідь! Якщо Ви не можете прибути до суду – повідомте про це завчасно у письмовій чи іншій формі, визначеній чинним законодавством.

 

 

  1. Про що слід пам’ятати під час перебування у приміщенні суду?

В приміщенні суду необхідно перевести мобільний телефон у режим безшумного дзвінка.

Під час судового засідання краще вимкнути телефон, оскільки ним користуватися не можна.

Слід поводитись спокійно і стримано.

Необхідно ввічливо ставитись до суддів, працівників апарату суду, інших відвідувачів суду, а також Ваших опонентів.

Доцільно уникати надмірних емоційних проявів (гніву, голосного сміху, плачу, крику тощо).

Пам’ятайте, в суді працюють дві категорії фахівців: судді та працівники апарату суду. Суддя не може коментувати факти у справі, яку він розглядає. Тому не шукайте зустрічі з суддею в кабінеті чи коридорі.

Допомогу в організаційних питаннях роботи суду Вам нададуть працівники апарату суду. Звертайтеся до них.

 

  1. Як поводити себе під час слухання справи?

 

Заходити до зали судового засідання необхідно після запрошення судового розпорядника або секретаря судового засідання.

Обов’язково потрібно встати при вході судді або колегії суддів до зали судового засідання та підводитися кожен раз, коли до Вас звертається суддя, стоячи відповідати на запитання чи їх ставити.

До судді необхідно звертатися зі словами «Ваша честь».

Слід ввічливо звертатися до учасників процесу.

Не потрібно перебивати суд та учасників процесу, а якщо Ви хочете, щоб Вам надали слово – підніміть руку.

Коли Вам вкрай потрібно вийти із зали судового засідання, Ви можете заявити клопотання про оголошення перерви у судовому засіданні.

Не варто сперечатися із судом.

Передавати судді документи та інші матеріали, що стосуються справи, потрібно через судового розпорядника або секретаря судового засідання.

Слід відповідати на питання правдиво, лаконічно, зрозуміло та голосно, щоб могли почути усі присутні у залі судового засідання.

 

  1. Які негативні наслідки порушення правил поведінки в суді?

 

До порушників правил поведінки в суді застосовуються такі види стягнень: попередження, видалення порушника із зали суду, штраф.

Видалення порушника із зали судового засідання застосовується за порушення порядку після того, як суд виніс попередження.

Штраф або адміністративний арешт застосовуються у випадках прояву неповаги до суду.

 

  1. Як отримати кваліфікований електронний підпис – КЕП? 

Для того, щоб отримати електронний цифровий підпис, юридичній особі та фізичній особі-підприємцю необхідно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів. При цьому ви маєте надати:

  1. заповнену та підписану заяву на реєстрацію для отримання посиленого сертифіката відкритого ключа встановленого зразка;
  2. заяву-приєднання до договору «Про надання послуг електронного цифрового підпису» у двох примірниках;
  3. оригінал статуту або його нотаріально засвідчену копію (для юр.осіб);
  4. копію свідоцтва про державну реєстрацію, засвідчену підписом керівника та печаткою юридичної особи або виписку (витяг) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
  5. документи, які підтверджують повноваження керівника заявника;
  6. копію паспорта керівника (копії 1-4, 11-12 сторінок), засвідчену підписом власника паспорта;
  7. копії паспортів (заявників) (копії 1-4, 11-12 сторінок), засвідчені підписами власників паспортів;
  8. довіреність встановленого зразка та паспорт довіреної особи (якщо заявник представлений довіреною особою).

Крім цього, зможуть знадобитись такі додаткові документи:

Необхідно звернути увагу, копії та витяги, крім копій паспортів та нотаріально засвідчених копій, посвідчуються підписом підприємця та його печаткою. Якщо заявник подав не засвідчену копію документа, його копія може бути засвідчена підписом та печаткою посадової особи Центру.

Для фізичних осіб перелік необхідних документів такий:

  1. паспорт;
  2. заява-приєднання до договору «Про надання послуг електронного цифрового підпису»;
  3. копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду;
  4. заявка на формування посиленого сертифіката ЕЦП.

Акредитований центр забезпечує виконання вимог щодо надання послуг електронного цифрового підпису; надає допомогу підписувачам під час генерації особистих та відкритих ключів у разі отримання від них відповідного звернення та вживає заходів щодо забезпечення безпеки інформації під час генерації; використовує надійні засоби електронного цифрового підпису, програмно-технічний комплекс, засоби криптографічного захисту інформації відповідно до вимог Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації і Мін'юсту.
Акредитований центр під час надання послуги сертифікації фізичним та юридичним особам зобов'язаний генерувати відкритий та особистий ключі підписувача, формувати сертифікат згідно із законом.

Під час формування сертифіката акредитований центр:

Сертифікат підписувача, сформований акредитованим центром, чинний не більше ніж два роки. Тобто термін дії КЕП не перевищує 2 років. Потім необхідно проходити процедуру отримання з початку.

  

  1. Як зареєструватися в Електронному суді?

Для фізичних осіб

  1. Потрапити до електронного кабінету можна за посиланням https://id.court.gov.ua/або перейти до розділу «Офіційна електронна адреса» на офіційному веб-порталі "Судова влада України" (https://court.gov.ua/)
  2. Після обрання файлу ключа та введення паролю натиснути «Продовжити». Після вказаних дій користувачу стане доступна сторінка підтвердження реєстраційних даних користувача.

Відомості щодо прізвища/ім'я/по батькові та РНОКПП заповнюються АВТОМАТИЧНО (зчитуються з ключа).

Для юридичних осіб

Реєстрації Електронного кабінету юридичної особи здійснюється за допомогою електронного підпису юридичної особи або електронної печатки юридичної особи (старого – ЕЦП, або нового – КЕП, зразка).

  1. В разі відсутності електронного підпису/печатки – необхідно звернутись до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (раніше – АЦСК) для їх отримання.
  2. Під час реєстрації в Електронному кабінеті поля «Найменування юридичної особи» та «код ЕДРПОУ» будуть заповнені автоматично.
    Поля «Телефон» та «Електронна адреса» користувачеві необхідно заповнити самостійно.
  3. На зазначені номер телефону та електронну адресу надійдуть коди авторизації, які потрібно ввести у відповідних полях.
  4. Для завершення реєстрації потрібно проставити відмітку в полі «Я погоджуюсь…» та натиснути «Підтвердити». Після здійснення всіх описаних дій користувач перейде до Електронного кабінету.

 

 

  1. Як отримати судову повістку на електронну пошту?

 

  1. Зайти на сайт суду (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/) та завантажити форму заяви.  (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/zraz_dok)
  2. Заповнити заяву.
  3. Зайти у свою електронну скриньку (пошту) та надіслати лист, підписаний за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/por_otr_kep)

  на електронну адресу суду (inbox@adm.hr.court.gov.ua)

  1. Якщо виникли питання, пишіть нам у Facebook чи на электронну адресу суду (inbox@adm.hr.court.gov.ua).

 

  1. Як отримати процесуальні документи на електронну пошту?

 

  1. Зайти на сайт суду (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/) та завантажити форму заявки. (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/zraz_dok)

 

  1. Заповнити заявку.
  2. Зайти у свою електронну скриньку (пошту) та надіслати лист, підписаний за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/por_otr_kep)

 на електронну адресу суду (inbox@adm.hr.court.gov.ua).

  1. Якщо виникли питання, пишіть нам у Facebook чи на электронну адресу суду (inbox@adm.hr.court.gov.ua).

            Учасники судового процесу мають можливість отримувати процесуальні документи в електронному вигляд і паралельно з документами у паперовому вигляді.

 

  1. Як отримати «SMS-повідомлення - судової повістки» на мобільний телефон?

 

  1. Зайти на сайт суду (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/) та завантажити форму заявки.

(https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/zraz_dok).

  1. Заповнити заявку.
  2. Зайти у свою електронну скриньку (пошту) та надіслати лист, підписаний за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (https://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/gromadyanam/inform/por_otr_kep)

 на електронну адресу суду (inbox@adm.hr.court.gov.ua).

  1. Якщо виникли питання, пишіть нам у Facebook чи на электронну адресу суду (inbox@adm.hr.court.gov.ua).

 

«sms-повідомлення — це судові повістки про виклик до суду, які надсилаються судом учаснику судового процесу у вигляді sms-повідомлення на його номер мобільного телефону, але лише після подання до суду заявки про намір отримувати судову повістку в електронному вигляді за допомогою sms-повідомлення».

sms-повідомлення від суду надходять абонентам мобільних операторів (Київстар, МТС, Life) під коротким альфанумеричним ім’ям SUDPOVISTKA (замість номера телефону відправника).