flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану розгляду Харківським окружним адміністративним судом заяв, скарг та пропозицій громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» за 12 місяців 2019 року

Узагальнення

  стану розгляду звернень громадян Харківським окружним адміністративним судом у 2019 році, відповідно до 

Закону України  «Про звернення громадян».

 

Згідно зі ст. 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися  до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

 

З метою належної організації особистого прийому громадян затверджений графік прийому громадян керівництвом суду. Прийом громадян здійснюється у визначені дні та години. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті суду.

 

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» Громадяни України а також Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Ці звернення можуть бути усні, письмові. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення), з дотриманням відповідних вимог. При цьому, при надсиланні електронного звернення, застосовувати електронний цифровий підпису не вимагається.

 

Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до адміністративного судочинства, розглядаються в порядку визначеному Законом України "Про звернення громадян".

 

Звернення громадян, які надходять до Харківського окружного адміністративного суду, розглядуються  відділом  узагальнення судової практики, роботи по розгляду звернень фізичних та юридичних осіб та зв’язку зі ЗМІ .                                                                       

По фактах, наведених в зверненнях громадян, проводиться ретельна перевірка, про результати якої заявникам надаються мотивовані відповіді.

Порушення строків надання відповіді заявникам, встановлених чинним законодавством, не допускались.

 

За звітний період 2019 року, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», до суду надійшло 29 звернень (заяв та скарг), з них на особистому прийомі Голови суду  – 6 звернень, заступника голови суду – 1 звернення,  заступника керівника апарату суду – 1 звернення .

 

Відомості щодо надходження звернень  у 2019 році за категоріями виглядають наступним чином: - заяв надійшло – 10; - скарг надійшло –19;

- пропозицій – 0. У порівнянні з минулим періодом 2018 року кількість звернень  збільшилась. Інформація відображена у Таблиці 1 та Діаграмі 1.

Таблиця 1

 

Кількість розглянутих у  2018 році

%   від загальної кількості розглянутих  у 2018 році

Кількість розглянутих у

2019 році

%  від загальної кількості розглянутих у 2019 році

Заяви

10

44%

10

34%

Скарги

15

56%

19

66%

Пропозиції

0

0%

0

0%

Всього

25

100%

29

100%

 

Діаграма 1

 

 Аналізуючи дану інформацію щодо загальної кількості розглянути звернень (скарг), то у порівнянні з минулим періодом збільшилась кількість скарг.

Письмові звернення громадян були вчасно перевірені, та за результатами письмово повідомлено заявників стосовно порушених питань, щодо усних звернень, то громадянам  особисто на прийомі були надані усні відповіді та роз′яснення.

Порушення строків у 2019 році при  наданні відповіді заявникам та продовженні строків розгляду заяв, скарг  встановлених чинним законодавством, не допускались, Звернення розглянуті в терміни 5, 15 та 30 діб. Та проаналізовано процент від загальної кількості звернень за  звітний період 2019 року та минулого 2018 року.

Дані представлені у Таблиці 2 наступним чином:

Таблиця 2

 

Кількість розглянутих у 2018 році

%   від загальної кількості розглянутих у 2018 році

Кількість розглянутих

 у 2019 році

%  від загальної кількості розглянутих у 2019 році

До 5 діб

13

52%

14

48%

До 15 діб

7

28 %

15

52%

До 30 діб

5

20%

0

00%

Всього

25

100%

29

100%

 

Як вбачається із таблиці кількість розглянутих у 2019 року звернень у термін до 5 днів  у процентному відношенні становить – 48%, що у  порівнянні з минулим періодом 2018 року – 52%. Кількість розглянутих звернень у термін до 15 днів у 2019 році – 52%, а у 2018 році – 28%. Що стосується строку розгулу до 30 діб то 2019 рік – 0% у порівнянні з 2018 – 20%. Як вбачається вказані показники різняться, що вказує на покрашення розгляду звернень в якості та оперативності їх розгляду.

Дані щодо порівняння оперативності розгляду звернень (заяв, скарг та пропозицій) представлені у Діаграмі 2

Діаграмі 2

 

Звернення (скарги), що надійшли протягом 2019 року в провадження до Харківського окружного адміністративного суду по категоріях справ розподіляються за такими показниками, що відображено в Таблиці 2:

Таблиця 2

 

 

Категорія

Кількість розглянутих скарг

у 2019 році

%  від загальної кількості розглянутих скарг

у 2019 році

незгода з суд. рішенням

0

0%

незгода з діями суддів

8

28%

тривалий розгляд справи

0

0%

невидача копій судових рішень

1

3%

невчасне направлення справи до апеляційної чи касаційної інстанцій

1

3%

організація роботи суду

6

21%

інші питання

13

45%

несвоєчасне звернення до виконання судових рішень

0

0%

Всього

29

100%

 

Як вбачається із наведених даних, найбільшу кількість - 45 %  звернень ( скарг) складає категорія «інші питання».

 

 

Висновок

 

Підсумовуючи викладене можна дійти висновку, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні у відповідності з вимогами законодавства, неухильно дотримуються положення Законів України "Про звернення громадян", "Про доступ до публічної інформації", Постанови КМ України від 14.04.1997 № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", Положення про особистий прийом громадян, затвердженого розпорядженням Голови суду. Контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам здійснюється Головою суду та заступником голови суду. Крім того, керівництвом суду вживаються організаційні заходи для вдосконалення роботи з розгляду звернень громадян, вирішення порушених в них питань та усунення причин їх виникнення.

Стан розгляду звернень громадян та робота по наданню інформації систематично обговорюється на нарадах суду, де звертається увага на посилення контролю за виконанням приписів Законів України "Про звернення громадян", в частині своєчасності та повноти надання відповідей на звернення. Результатом цього є незначна кількість звернень. Відсутність скарг та позовних заяв про надання неповної та неправомірної відмови у наданні інформації також підтверджує належний рівень організації цієї роботи.

 

 

 

Голова Харківського окружного

адміністративного суду                                                           О.В.Панченко