Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Шановні відвідувачі, керівництвом Харківського окружного адміністративного суду було розроблено і реалізовано комплекс заходів щодо вирішення питання розміщення у приміщеннях суду маломобільних груп населення, яке дозволило б створити гідні умови їх перебування у будівлі та забезпечило б належний рівень захисту їх прав.
На сьогоднішній день судом вжиті всі необхідні заходи, щодо дотримання прав та законних інтересів маломобільних груп населення у приміщенні суду на майдані Свободи, 6.
Так, до маломобільних груп населення (далі -МГН) відносяться - люди, що відчувають труднощі при самостійному пересуванні, одержанні послуги, необхідної інформації або при орієнтуванні в просторі. До МГН тут віднесені особи з інвалідністю, люди з тимчасовим порушенням здоров'я, вагітні жінки, літні люди, люди з дитячими колясками.
Розгляд адміністративних справ за участю осіб зазначеної вище категорії здійснюється в обладнаному належним чином, як того вимагає законодавство України, приміщенні суду (майдан Свободи, 6) на першому поверсі.
Звертаємо Вашу увагу, що потрапити до суду можливо зі сторони проспекту Незалежності (зображення № 1 ).
Після того, як Ви дістатись воріт суду, будь-ласка зачекайте декілька хвилин щоб охорона повідомила відповідальним особам про Ваш візит, та пропустила Вас до внутрішнього двору суду.
Далі Вам необхідно повернути ліворуч та дістатись спеціально обладнаного входу до будівлі (зображення № 2).
Додатково повідомляємо, що МГН канцелярією суду обслуговуються поза чергою!
До Вашої уваги, на стендах та офіційному веб-сайті суду (https://adm.hr.court.gov.ua) знаходяться зразки процесуальних документів та інша корисна інформація для учасників процесу, а в приміщенні суду встановлено інформаційно-платіжні термінали, за допомогою яких Ви можете отримати дані про стан розгляду справи, прийняте рішення, дату судового слухання, номери телефонів суду, сплатити судовий сбір. Також сторони можуть обмінюватися між собою та судом документами в електронній формі, що значно економить час та кошти.
Ми прагнемо створити для Вас найкращі умови та максимальний комфорт перебування у суді!
Отримайте додаткові відомості за телефонами відповідальних осіб:
тел. (057) 730-42-73 - Бондаренко В.В. – старший судовий розпорядник.
Рекомендації щодо правил поведінки з маломобільними групами населення
Етика спілкування
З питань, що стосуються маломобільних груп населення, важливо завжди пам'ятати, що потрібно звертатись безпосередньо до людини такої групи населення, а не до супроводжуючої її особи.
Розмовляючи з людиною, яка пересувається на візку намагайтесь розташуватися так, що її та Ваші очі були на одному рівні, тоді Вам буде простіше вести розмову. Також, можливо, Вам доведеться переміститись у більш «спокійну зону» для того, щоб допомогти такій особі поспілкуватись з Вами.
Розмовляючи з людиною, яка має труднощі в спілкуванні, слухайте її уважно. Майте терпіння її вислухати, чекайте доки людина закінчить фразу. Не виправляйте її та не намагайтесь пояснити щось замість неї. Якщо це потрібно, потрібно ставити короткі запитання, які потребують коротких відповідей.
Розмовляючи з людиною, що не чує, або має обмежений слух, дивіться їй прямо у вічі і говоріть чітко. Деякі люди читають по губах. Намагайтесь стояти навпроти, так, щоб Ваші вуста було добре видно та щоб Вам нічого не заважало.
Особам, що не чують або мають обмежений слух, може бути необхідно читати по губах. Якщо це так, під час розмови дивіться прямо на них і не затуляйте вашого обличчя й рота. Знайте, що яскраве сонячне світло чи тінь можуть заважати сприйняттю, ускладнити читання по губах. Говоріть чітко своїм звичайним голосом та зі своєю звичайною швидкістю, крім випадків, коли особа попросить Вас говорити голосніше чи повільніше. Використовуйте чіткі, короткі речення. Якщо особа не зрозуміла Вас, не бійтесь повторити щойно сказане Вами, або спробуйте перефразувати речення. Деяким особам, що не чують або мають обмежений слух, може бути легше зрозуміти Вас, якщо Ви також використовуватимете жестикуляцію руками, щоб пояснити напрям руху; також для правильного спрямування осіб допомагає використання мап. Якщо Вас не зрозуміли, запропонуйте поспілкуватись за допомогою ручки й паперу. Коли Ви спілкуєтесь з особою, використовуйте позитивну та просту побудову речення, наприклад: "Ви шукаєте Ваше місце?" замість "Що Ви шукаєте?"
Етика спілкування та допомога маломобільним групам населення
Не робіть висновків, що особа МГН потребує допомоги. Те, що Вам може здатись «боротьбою» чи подоланням перешкод, для когось може бути гарно скерованим звичайним процесом - у власному темпі та власним шляхом. Завжди спочатку спитайте, і якщо така особа каже Вам, що він/вона не потребує Вашої допомоги, просто прийміть цю відповідь. Не нав'язуйте свою допомогу й не ображайтесь, якщо від Вашої пропозиції відмовляться.
Ніколи не торкайтесь особи МГН чи їх допоміжних засобів пересування без їх дозволу. Це неввічливо, а також може вплинути на їх баланс. Якщо така особа потребує допомоги, а Ви не можете залишити своє службове місце, Вам потрібно покликати когось з колег для надання необхідної допомоги.
Якщо Вашої допомоги потребує користувач візка, спочатку спитайте людину, куди вона хоче дістатись, а потім проінформуйте, що Ви збираєтесь їй допомогти.
Якщо Ви супроводжуєте людину з порушенням зору чи таку, що не бачить, Ви маєте дозволити їй взяти Вас за лікоть та йти поруч. Завжди коментуйте шлях і маршрут, яким Ви йдете. Наприклад, "За декілька кроків ми повернемо ліворуч" чи "Ми підходимо до сходів". Коли Ви досягли необхідного місця, потрібно повідомити людину, де вона знаходиться.
Якщо особа МГН має супроводжуючого чи собаку-поводиря, він/вона може йти поруч з Вами, але не тримаючись за Вас. Собаки-поводирі дуже гарно натреновані, тому Ви не маєте торкатись до них, пестити, годувати, відволікати собаку – бо така тварина саме працює.
НАЙГОЛОВНІШЕ: не стороніться людей з маломобільної групи населення. Якщо Ви готові вести себе з ними з повагою й розумінням, вони не образяться, навіть якщо Ви помилитесь.
Рекомендації із супроводу та взаємодії з особами маломобільної групи населення
Загальні положення
Коли Ви представляєтесь, намагайтесь потиснути руку, навіть якщо рухи руками у особи МГН обмежені, чи якщо вона має протез.
Запропонуйте допомогу, але почекайте, поки вона буде прийнята, і надайте цю допомогу у той спосіб, у який Вас просить така особа. Не ображайтесь на відмову.
Не робіть висновків на основі спостережень: пам’ятайте, що будь-хто може мати приховані "порушення" – наприклад, діабет.
Якщо Ви не впевнені у тому, що саме Вам потрібно робити – спитайте.
Людина з порушенням зору, або незряча людина
Скажіть людині з порушенням зору, хто Ви, також необхідно представити інших присутніх осіб, розкажіть, де така особа знаходяться.
Запитайте особу МГН, чи вона потребує Вашого супроводу.
Не хапайте особу МГН, щоб супроводжувати її, дозвольте їй взяти Вашу руку; спитайте, чи хоче вона бути попередженою про сходи, двері та інші перешкоди.
Чітко говоріть, де знаходиться її місце, або покладіть її руку на спинку її місця чи на підлокітник.
Завжди кажіть людині, коли Ви відходите назад чи йдете від неї.
Якщо людина йде з собакою - поводирем, спитайте дозволу на те, щоб доторкнутись до неї та взаємодіяти з нею.
Коли Ви скеровуєте таку особу, переконайтесь, що вона знає й розуміє кожну деталь.
Особи, які користуються кріслом колісним
Спробуйте опуститись на рівень очей користувача крісла колісного, або трохи відійдіть назад.
Не нахиляйтесь і не спирайтесь на крісло колісне чи на інший допоміжний засіб людини.
Спитайте людину, чи потребує вона допомоги під час переміщення, при відкриванні дверей, але пам’ятайте, що вона може виконувати ці функції й сама.
Залиште достатньо місця для тих, хто користується ходунками чи іншими допоміжними засобами під час ходи - не намагайтесь відібрати або схопити їх допоміжний засіб чи паличку.
Не намагайтесь проявляти співчуття до такої особи, торкаючись до її голови чи плеча, оскільки особа може сприйняти це як патронаж/опіку.
Особи з порушеннями слуху, або глуха людина
Щоб звернути на себе увагу глухої людини, помахайте рукою, або доторкніться до неї.
Дивіться безпосередньо на таку особу (навіть якщо вона користується послугами перекладача жестової мови) і розмовляйте звичайним голосом, не закриваючи обличчя руками.
Намагайтесь не використовувати довгих складних речень.
Будьте терплячі з людьми, які мають труднощі в спілкуванні; не виправляйте їх; не закінчуйте їх речення замість них. Якщо Ви не розумієте, попросіть їх повторити сказане. У спілкуванні з слабочуючими чи глухими особами в нагоді інколи можуть стати ручка та папір.
Людина з порушенням інтелектуального розвитку
Ставтесь до людей як до особистостей, відповідальних дорослих, і не робіть висновків, що вони нічого не можуть робити.
Будьте терплячими та будьте готові пояснити інформацію більш, ніж один раз.
Намагайтесь не використовувати складних речень.